“Het kleine wat het grote verschil maakt”

Stichting 21st Century Skills levert rolmodellen voor evenementen.

In de sessie met de ervaringsdeskundige jongeren ter voorbereiding van het evenement JIJ voor de Jeugd kwam heel sterk naar voren dat het vaak de kleine dingen zijn die het ‘m doen. De begeleider die de protocollen even liet varen en buiten de kaders om een stapje extra zette, de begeleider die extra haar best deed om te regelen dat de jongere op de school terecht kon waar ze graag naar school wilde gaan, en de begeleider die buiten werktijd even belde om te vragen hoe het met haar zieke client ging. Met die kleine gebaren, maakten zij het grote verschil, werd er oprechte interesse getoond en werd een ander of zelfs bijzonder contact opgebouwd dat een enorme bijdrage leverde aan de jeugdzorgperiode van de jongeren.

Deze boodschap wilden ze graag overbrengen, laten zien en laten voelen. Ze hebben dit op verschillende momenten gedaan voor, tijdens en na het evenement meegeven aan de professionals.